27 Mart 2016 Pazar

TED Talks - Feel good about your work

Son donemlerde yoneticilerin-ya da benimkilerin en azindan- gundeminde z kusagini nasil motive edecekleri, ise bagliliklarini nasil saglayacaklari var. Kisisel fikrimi sorarsaniz konu x y z v degil; eminim bundan 50 yil once de benzer tartismalar vardi ve en genc nesil kendisini en zeki en yetenekli en yaratici zannediyordu.

Konuyu kapitalizmin dogusundan ele alip sanayi devrimine; oradan da modern kolelik kavramina getirmek gayet mumkun; ama bu yazinin konusu o degil. De facto, orta-buyuk-kucuk-ulusal-cok uluslu sirketlerin sirket karini artirmak amaciyla donen carklarinin dislileriyiz cogumuz. Degistirmeye calismak, sistemin disinda kalmak tercih, zor tercihler; ve cogumuz hayatimizi kolaylastiran tercihlerde bulunuyoruz hayatta.

Her yoneticinin amaci mevcut is gucunden maksimum performansi elde etmek; bunu saglamak icin de proaktif bir yonetim bicimi izlenmiyor hic bir zaman. Ne zaman ki isler sarpa sariyor, ortalik ruzgar esti yagmur yagdi cok yoruldum canim sikildi ah bir yukselemedim zaten bahaneleriyle isten kacacak delik arayanlarin ugultusu yukselmeye basliyor, yoneticiyi aliyor bir telas. Iste boyle bir donemde birlikte calistigim ekiple-3 kisi oluyoruz :)- bu konuda kitap-makale okumak ve yoneticilerimize sunmakla gorevlendirildik. Benim kitabim "shine-using brain science to get the best from your people"di. Brain ve science, merak uyandiriyor degil mi? Alakasi yok. Her cok satan us kitabi gibi, ideal gulluk gulistanlik ortamdayiz tabi ki. Belirli asamalar tanimlaniyor calisanlari motive etmek icin. Bunlari yaptin mi tamam :) Araya da 3-5 yasanmis hikaye ilistirdin mi, mis.

Ben bana verilen gorevi yerine getirerek kitabi okudum ve anlatilanlari sundum. Ama asil bekledigim o en sondaki eee peki senin fikrin sorusuydu. Kitabin sacmalik oldugunu soyledim once. Sonra is degil, hayattaki herhangi bir konuda istegin, motivasyonun sonuc elde etmekle, basarmakla, tatminle alakali oldugunu dusundugumu soyledim. Insanin yaptigi is ile baginin kopmamasinin ve yaptigi isin sonucunu gormesinin, ben yarattim hissinin oneminden bahsettim kisaca, marx in alienation kavramina da goz kirparak. Boyle anlatinca cok havali oldu da isin gercegi o an o odadakilerin cok umrunda olmadigimi biliyorum, siz de bilin.

Bu anlattiklarimin ustune dan ariely nin su ted konusmasina denk geldim, ve evet dedim. Benim de anlatmak istediklerim bunlardi. Ikinci bir sansim olursa bu videoyu sunmayi dusunuyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder